• Sprzęt Kellys Definite 2010

rower #4 - okoliczne wioski

Wtorek, 10 marca 2015 · dodano: 11.03.2015 | Komentarze 0

Gutkowo - Łupstych - Kudypy - Naterki - Sząbruk - Siła - Tomaszkowo - Bartąg - Bartążek - Stary Olsztyn - Szczęsne - Klewki - Klebark Wielki

Na poczatku do Gutkowa po wyplate, a dalej objazd okolicznych wiosek wokol Olsztyna. Cala trasa bardzo malownicza z ciekawymi widokami, i drogami o roznej nawierzchni :) Kilka odcinkow offroadowych, lasy, pola i szpalery drzew przy drogach, gdzie naliczylem z kilkanascie murowanych kapliczek i roznych krzyzy. Mozna powiedziec, ze to bardzo charakterystyczny element Warmii. Cieplo, a w sloncu goraco. Chyba za grubo sie ubralem :P

Po drodze trafily sie dwie "ciekawostki" drogowe. Na poczatku i na koncu trasy.
1. W Gutkowie na prostej drodze slysze, ze zbliza sie auto. Jade spokojnie z 25kmh, i powoli z lewej strony widze jadace z minimalnie wieksza predkoscia auto nauki jazdy, na rejestracji z Ostrody. Bylo na pewno mniej niz przepisowy 1 metr. A na ironie z tylu ma napis: zachowaj odstep. :P No to ladnie mi tu odstep zachowali, kilkudziesieciu centymetrow. Pokrecilem glowa w kierunku instruktora, ze cos tu nie halo. W sumie sie nie dziwie, ze obecnie tyle osob nie zdaje egzaminow na prawo jazdy, jesli tak nieumiejetnie ucza.
2. Druga sytuacja, ktora duzo bardziej podniosla mi cisnienie. Otoz zdarzenie mialo miejsce juz prawie pod samym domem. Wracam do Olsztyna od strony Ostrzeszewa. Jade DDR z jednej strony, pozniej z drugiej. Na wysokosci Michelina i ogrodow dzialkowych konczy sie droga. Zatem wjezdzam na jezdnie, chwile wczesniej odwracam specjalnie glowe i sprawdzam czy cos nie jedzie z tylu. Auto jest daleko ok. 150-200metrow za mna, wiec sobie spokojnie wjezdzam na jezdnie. A tu nagle slysze.. dlugi dzwiek klaksona! Nooo sie wkur.. pomyslalem sobie, o Ty ... soczysta wiazanka poszla :P Malo tego, wyprzedzil mnie na zyletke i zajechal droge. Dane kierowcy - granatowy FORD MONDEO kombi numer rej. NO 71.. chyba 72S. Licze na to, ze karma go dorwie ;)

Szlak Napoleoński

W oddali Łupstych i Zatoka Łabędzie Szyja (Jezioro Ukiel Krzywe)