• Sprzęt Kellys Definite 2010

6:33:49h
Vsr = 18,99km/h
Temp. 28C

Kolejny dzien pelen wrazen za nami! :) Zobaczylismy wiele pieknych miejsc i widokow. Przejechalismy kolejne kilometry – nie zawsze tam gdzie zaplanowaliśmy – na przykład przygoda w Złotoryji. Dzisiejsza trasa prowadzila rowniez przez Gory Kaczawskie, co widac dobrze na wykresie ponizej - okolo 30 km non-stop w zasadzie pod gore :)

Nad ranem w namiocie zaskoczyl nas maly deszczyk, wiec szybka akcja i już mielismy rozwieszony tropik. Rano pogoda była pochmurna z przelotnymi opadami niegroźnego deszczu. Wiatr boczny i czasami mniejszy w twarz – dawal o sobie znac. Pozniej pogoda zaczela się stopniowo poprawiac.

w drodze do Złotoryji

pola, wiatraki i na horyzoncie Góry Kaczawskie

Po niedlugim czasie dojeżdżamy do Złotoryji - miasto i gmina leżące na Śląsku (Dolnym Śląsku), w południowo-zachodniej Polsce w województwie dolnośląskim, siedziba powiatu złotoryjskiego, nad rzeką Kaczawą. Jest uważane za najstarsze miasto w Polsce. Tam robimy sobie mala przerwe i zwiedzamy miasto.

zabytkowa kamienica - Złotoryja

rynek i kartonowa brama z okazji 800-lecia miasta - Złotoryja

kalendarium Złotoryji

'ukryty' kościół - Złotoryja

zabytkowe kamieniczki - okolice rynku - Złotoryja

Kościół Narodzenia NMP - Złotoryja

budynek - Złotoryja

Nastepnie wjeżdżamy na droge powiatowa numer 328. Jak się pozniej okazalo nie w tym kierunku co mielismy jechac. Zamiast na poludnie, dziwnym trafem pojechaliśmy na polnoc. Zanim się zorientowalismy, byliśmy już na wysokości wezla Chojnów w okolicy autostrady A4. Mielismy, wiec do nadrobienia około 12 kilometrow. Po ponownym przyjezdzie do Złotoryji (widac, ze bardzo spodobalo się nam to miasto :)) zatrzymaliśmy się na male zakupy w Biedronce. Po przerwie ruszyliśmy już wlasciwa droga w dobrym kierunku. Od Złotoryji zaczely się już piekne widoki.

góry coraz bliżej ! :)

Jako, ze nie byłem w gorach od 1999 roku (edit: 2001 lub 2002 rok - Karkonosze) – nie moglem się napatrzec nad tymi wspanialymi krajobrazami. Wyprzedzajac nieco kolejne relacje z wyprawy - zdradze ,ze takie krajobrazy mielismy przez kolejne dlugie dni :)

taka sobie górka

stary kościół - Świerzawa

jeden ze szczytów - Góry Kaczawskie

zbiornik przeciwpowodziowy w Kaczorowie

Dzisiejszego dnia również mielismy okazje zwiedzic Kamienną Górę. Kamienna Góra położona jest w województwie dolnośląskim w powiecie kamiennogórskim. Jest położona centralnie w Kotlinie Kamiennogórskiej, będącej częścią Bramy Lubawskiej oraz częściowo na stokach Czarnego Lasu i Gór Kruczych w Sudetach Środkowych, nad rzeką Bóbr, u ujścia jego prawego dopływu Zadrnej. Kamienna Góra jest znacznym ośrodkiem przemysłowym, handlowym i kulturalnym dla całego powiatu.

rynek - Kamienna Góra

kosciol - Kamienna Góra

ratusz - Kamienna Góra

Po wyjezdzie z miasta robilo się coraz pozniej, wiec zaczęliśmy się rozglądać już za jakims miejscem na spanie. W Kamiennej Gorze dowiedzieliśmy się u napotkanych policjantów, ze kilka kilometrow za miastem w miejscowości Krzeszów powinniśmy znalesc cos do spania. Na miejscu, po zasięgnięciu opinii u miejscowej ludności okazalo się, ze siostry Elżbietanki mogą nas przyjąć. Okazalo się to dobrym pomysłem i rzeczywiście nie odmówiły nam pomocy :)
Na kolacje zrobilismy sobie 400-500 gram makaronu zakupionego kilka kilometrow wczesniej i do tego jakis sos z torebki. Moze nie bylo to danie z cyklu gotuj z Pascalem, ale po calym dniu jazdy w trudnych warunkach smakowalo super ! :)