• Sprzęt Kellys Definite 2010

6:29:28h
Vsr = 18,54km/h
Temp. 27-28C

W nocy lekki deszczyk, ale od rana niewiele chmur i przebijające się slonce.
Ogolnie dzisiejszy dzien był spokojniejszy pod względem podjazdow i zjazdow od wczorajszego. Co nie oznacza, ze trasa była plaska.

jezioro Nyskie i w oddali Nysa - widok z Głębinowa

pole campingowe i przystań żeglarska nad jeziorem Nyskim - Głębinów

widok na jezioro Nyskie i Masyw Śnieżnika / Góry Złote - Głębinów

woda, gory i chmury :)

Po ogarnieciu się robimy jeszcze kilka fot i ruszamy w trase. Dzisiaj mielismy okazje zwiedzic w dosym szybkim tempie Nysę. Wiecej info - kliknij !

wieża Ziębicka z 1350 roku - wieża jest udostępniona dla zwiedzających i stanowi punkt widokowy - Nysa

kościół św. Jakuba - Nysa

kościół św. Agnieszki - Nysa

kościół św. Piotra i Pawła - Nysa

rynek miasta – widok na Dom Wagi Miejskiej i zabytkowe kamienice - Nysa

fontanna Trytona w Nysie z 1700-1701 r. i zabytkowe kamienice

Dalej jedziemy droga krajowa numer 41 w kierunku Prudnika. Dowiedzielismy się od mieszkanca Nysy, ze nie ma tam w zasadzie nic ciekawego do obejrzenia, wiec omijamy Prudnik i droga krajowna numer 40 jedziemy dalej na wschod.

pola i góry - droga krajowa numer 41 w kierunku Prudnika

W Laskowicach skrecamy na droge powiatowa numer 417 i dalej 416 w kierunku Głubczyc. Tam robimy mala przerwe i zakupy w Lidlu. Przez Kietrz dalej droga numer 416 wjezdzamy do województwa Śląskiego i docieramy do Raciborza. Wiecej info - kliknij !

kościół pw. Wniebowzięcia NMP - Racibórz

Racibórz - kula - następnym razem Ameryka Południowa ? :)

kościół pw. Świętego Ducha - Racibórz

Kolumna Matki Boskiej, tzw. Kolumna Maryjna wykonana w latach 1725-1727 przez Jana Melchiora Oesterreicha - Racibórz

kościół pw. św. Jakuba Starszego - Racibórz

Ogolnie miasto rozkopane ze względu na budowe/modernizacje drog. Robimy odpoczynek, zwiedzamy miasto. Na obiadokolacje kupujemy po solidnej porcji kebaba :) i zaczynamy myslec o miejscu na nocleg. Kilka kilometrow za Raciborzem dowiadujemy się, ze możemy znalesc jakies miejsce na nocleg w pobliskim kościele w Pogrzebieniu – wiecej info kliknij !
Okazuje się, ze aktualnie nie ma proboszcza i musimy poczekac, az wroci. Robi się coraz zimniej, ciemne chmury nadciągają i wieje mocny nieprzyjemny wiatr. Sadzimy, ze ksiądz zaproponuje nam miejsce w zupełnie pustym budynku seminaryjnym – dzieki czemu nie będziemy musieli rozbijac namiotu i być może skorzystamy z cieplej wody. Czekamy i czekamy. Minely już prawie 2 godziny i księdza jak nie było, tak nie ma. Sciemnia się powoli. Zauwazamy, ze na plebanii swieci się światło, wiec pukamy do drzwi po raz kolejny. No i ksiadz o dziwo jest ! ;o Wiec mowimy jaka jest sytuacja co i jak.. a ten typ jeszcze z pretensjami do nas! Ostatecznie powiedział, ze możemy się rozbic z namiotem na boisku trawiastym za kościołem – pewnie zrobiliśmy tak 2 godziny wczesniej bez czekania i pytania nawet. Wkurwilo nas to dosyc mocno, a przynajmniej mnie – chodzi o zachowanie księdza. No nie spodziewalem się czegos takiego po osobie duchownej, ale coz – bez komentarza. Na szybko już po ciemku z pomoca czolowki rozbiliśmy namiot. Jeszcze szybkie piwo i czas spac.