• Sprzęt Kellys Definite 2010

6:11:00h
Vsr = 18.24 km/h
Temp. 26-28C

Wyspalem się i już mi lepiej po wczorajszej ‘akcji’ z księdzem. Poranek powital nas słońcem i niegroźnymi chmurami. Ogarnelismy się i pojechaliśmy do pobliskiego sklepu spożywczego na sniadanie. Siedzac tak sobie przy sklepie, mielismy okazje usłyszec rozmowe dwoch typowych Ślązaków, którzy uzywali typowej dla tego regionu gwary. Wszystkiego nie zrozumialem, ale większość tak :)

kościół św. Bartłomieja - Pogrzebień

Dzisiaj czekal nas ciezki etap przez Górny Śląsk – chcieliśmy jakos ominąć ten teren, wiec jechaliśmy przez poludnie tego obszaru. Osobiscie nie wyobrazam sobie jakos zycia w tym miejscu. Zwlaszcza zycie kolarza zapewne nie należy do przyjemnych – duzy ruch samochodowy, mega koleiny, brud i wszechogarniajacy syf. Terenow zielonych tez za wiele nie widzieliśmy.

śląskie klimaty - kopalnia węgla kamiennego 'Anna' - Rydułtowy

kopalnia węgla kamiennego 'Anna' - Rydułtowy

Droga powiatowa numer 933 dotarlismy do Wodzisławia Śląskiego, a nastepnie do Jastrzębia-Zdrój. Tam maly postoj na stacji i jedziemy dalej.

w drodze do Pszczyny - jakies jezioro i Beskidy na horyzoncie

Nastepnie dalej droga numer 933 dojezdzamy do Pszczyny. Zwiedzamy kilka miejsc, troche fotek i uderzamy do Biedronki na jakies picie i jedzienie.

rynek i ratusz - Pszczyna

Zamek Pszczyński - dawna rezydencja książąt Hochberg von Pless

W ciagu dnia zrobil sie juz konkretny upal. Po odpoczynku ruszamy dalej na wschod droga 933, a pozniej 949. Nastepnie na poludnie w kierunku Kęt.

Jadac coraz dalej na poludnie z kilometra na kilometr ukazuja nam się coraz ciekawsze widoki i krajobrazy :) - to znak, ze wjeżdżamy w Beskid Mały.

most na rzece Soła i widok na Beskidy

rzeka Soła i Beskidy

droga w kierunku Żywca - widok na Górę Żar

Żar (761 m n.p.m.) – szczyt w Beskidzie Andrychowskim (wschodnia część Beskidu Małego) - znajdujący się nad Jeziorem Międzybrodzkim

Jedziemy dalej na poludnie droga powiatowa numer 948 wzdloz rzeki Soły i mijamy po drodze sporej wielkości zaporę wodna.

widok na jezioro Międzybrodzkie i Beskidy

jezioro i góry !

rzeka Soła - widok z zapory wodnej

oryginalnie :)

widok na jezioro Żywieckie i Beskidy (z zapory wodnej Tresna)

widok na Górę Żar - zapora wodna Tresna

W miejscowości Czernichów zaraz za kolejna zapora wodna widzimy znak, ze pole campingowe (pod nazwa KRAN) znajduje się w odleglosci jedynych 100 metrow. No to skrecamy! Jedziemy lekkim zjazdem około 500 metrow i dalej nic. Po chwili widzimy kolejna tablice, ze zostalo nam już 100 metrow.. i rzeczywiście ukazalo się naszym oczom wielkie pole campingowe (tuz przy rzece Soła) z widokiem na super krajobrazy. Na polu było raptem kilka namiotow, wiec możemy się rozłożyć gdzie chcemy.

widok na nasze dzisiejsze pole namiotowe :)

Po ciezkiej jezdzie przez Śląsk tego nam było trzeba ! :) Szybkie zakupy w sklepie i czas na odpoczynek. Na obiad gotujemy sobie 500g makaronu, do tego jakis sos z torebki. Makaronu jest tak duzo, ze wyskakuje z garnka podczas gotowania! :D Ale mamy już na to patent.

obiad juz sie robi ! :)

mostek nad rzeką Soła - droga z pola namiotowego do 'centrum' Czernichowa

widok z mostku - rzeka Soła i Góra Żar

Po calym dniu jazdy jesteśmy dosłownie czarni jak gornicy. Szybki prysznic i przepranie brudnych rzeczy. No i czas na relaks i podziwianie super widokow ! :)