• Sprzęt Kellys Definite 2010

5:48:52h
Vsr = 20.85km/h
Temp. 28-30C

Jako, ze dowiedziawszy się troche wczesniej, ze Piotrek musi wyjechac do pracy do UK, dzisiaj miał być nasz ostatni etap wspolnej wyprawy. Odcinek miał prowadzic do miejscowości Płoskie – kolo Zamościa, gdzie mieszkaja dziadkowie Piotrka. Z wyliczen wyszlo, ze jest około 90-100 km do pokonania. Zatem w droge !

W nocy troche pokropilo i poranek powital nas chmurami. Jednak z godziny na godzine przejaśniało się i robilo sie coraz cieplej. Po sniadaniu ruszyliśmy droga powiatowa numer 865 i po niedlugim czasie byliśmy w Oleszycach, gdzie odbiliśmy na ‘biala’ droge w kierunku Nowego i Starego Dzikowa. Jedzie się bardzo dobrze. Docieramy niebawem do Starego Dzikowa, gdzie napotykamy cerkiew, która ‘wystepowala’ w filmie Andrzeja Wajdy – ‘Katyń’.

cerkiew z filmu Andrzeja Wajdy - Stary Dzików

cerkiew w środku - Stary Dzików

widok z przodu na cerkiew - Stary Dzików

Miejsce zwiedzaja również napotkani rowerzyści. Po krotkim postoju jedziemy dalej.

cerkiew w Cewkowie - szlak architektury drewnianej

Niestety zamiast skręcić na polnoc w kierunku drogi powiatowej 863 (zadnego znaku nie było ! ;|) – troche bladzimy i wyjeżdżamy ostatecznie w rejonie wsi Adamówka. Mamy do nadrobienia około 20 kilometrow. Idzie dosyc żwawo i wkoncu wjeżdżamy na droge numer 849 w kierunku Józefowa – ogolnie droga slabej jakości - koleiny, dziury, polskie 'łatanie'. Drogą przez sosnowe lasy docieramy do Józefowa, gdzie robimy sobie mala przerwa.

sosnowe lasy - w drodze do Józefowa

Dalej jadac przez Roztocze w kierunku Zamościa napotykamy na remont drogi na sporym odcinku – ruch wahadłowy w kilku miejscach. Musimy tutaj troche mocniej uważać na drodze.

chyba kawalek za daleko pojechalismy ! :D - droga w kierunku Zamościa

Nastepnie już doslownie tuz przed samym Zamościem skrecamy na ‘biala’ droge i jedziemy obok pobliskiego lotniska cywilnego. Po chwili jesteśmy na miejscu, jakos przed godz. 16.
Zostajemy przyjeci jak bohaterowie ! :) Witam się z przemila para. Dalszy dzien spedzamy na wypoczynku, opowieściach i rozmowach. Miałem okazje doswiadzyc osobiście, co to znaczy polska wschodnia gościnnosc. :) W tym miejscu konczy się oficjalna czesc naszej wyprawy. Zatem czas na podsumowanie – czytaj w nastepnej relacji !