Wyspy Kanaryjskie 2012 - 7.03.2012 - środa - San Fernando - El Cercado

Środa, 7 marca 2012 · dodano: 27.03.2012 | Komentarze 0

Zeszła noc była ciężka. Bez namiotu i Piotrka, z zatruciem pokarmowym. Miejsce do spania znalazłem już na nieprzytomnego, gdzieś na obrzeżach San Fernando. Spałem za jakąś halą, na placu gdzie ma powstać jakaś nieruchomość. Jestem niewyspany. Humor nie najlepszy. Jadę do centrum. Jem jakieś lekkie śniadanie. Rzut oka na Playa del Ingles. Tłumów nie ma, mało osób na leżach i kąpiących się. Mocno wieje. Natomiast sporo ludzi wędruje przez rezerwat naturalny – Las Dunas de Maspalomas - znany z piaszczystych wydm. Dalej jadę wzdłuż wybrzeża przez gęstą zabudowę kurortów, hoteli i pensjonatów. Ogólnie cała aglomeracja Maspalomas nie przypadła mi do gustu. Wszechogarniająca komercja, nastawienie na zachodniego turystę, a raczej jego $$$. Po niedługiej chwili opuszczam te tereny. W środku dnia, z uwagi na zatrucie i słabą noc, ucinam sobie 2 godzinną drzemkę. Tuż obok pola golfowego. Następnie jadę na zachód wzdłuż wybrzeża drogą numer GC-500. Odcinek z Puerto Rico do Agaete został mi szczególnie polecony przez znajomego. Trasa przez Arguineguin, Puerto Rico do Puerto de Mogan – wszystko komercyjne kurorty - jest ciekawa oraz malownicza, z licznymi klifami. W międzyczasie mam telefoniczny kontakt z Piotrkiem. Jest szansa, że uda się wspólnie dokończyć wyprawę. Przez zatrucie cały dzień jedzie mi się ciężko. Sporo sił kosztuje mnie jazda w takim stanie. Dzięki głowie pokonuje kolejne kilometry. Myśląc pozytywnie jakoś jadę do przodu. W Puerto de Mogan zatrzymuje się na plaży. Robię jeszcze zakupy i kieruję się za miasteczko w celu znalezienia miejsca na nocleg. Rozbijam się tuż obok drogi, jeszcze przed zmrokiem w okolicach El Cercado. Przykrywam się torbą na rower i zasypiam w świetle księżyca.

Reserva Natural Las Dunas de Maspalomas

Puerto Rico - jedno z najbardziej znanych miejsc wypoczynkowych na wyspie

Puerto de Mogan o zachodzie słońca