Wyspy Kanaryjskie 2012 - 6.03.2012 - wtorek - Ingenio - San Fernando

Wtorek, 6 marca 2012 · dodano: 27.03.2012 | Komentarze 0

W nocy wiatr mocno rzucał naszym namiotem. Obudziłem się w środku nocy i później jakoś ciężko mi było zasnąć. W dodatku od rana Piotrek ma zatrucie pokarmowe. Powodem była najprawdopodobniej puszka z kalmarami, którą Piotrek kupił w Marzaganie. Wcześniej spojrzeliśmy na datę ważności – termin minął w 2009 – skandal ! Niestety nie było nam po drodze wracać się, żeby złożyć skargę i dochodzić swoich praw konsumenckich. Ja również po śniadaniu nie czuję się najlepiej :( Mam nadzieję, że to nic poważnego i jakoś jadę do przodu. Zjeżdżamy na początku do Ingenio, dalej przez Aguimes i w górę w kierunku Temisas. Na pierwszym, drugim kilometrze podjazdu zatrzymuje się i czekam na Piotrka. 10 minut i jadę powoli dalej. Odwracam się co jakiś czas. W Temisas robię dłuższą przerwę, Piotrka dalej nie ma. Jedzie mi się bardzo ciężko, w dodatku słońce mocno grzeje. Kolejne kilometry to już walka z samym sobą. Przejeżdżam obok szczytu Morro Teheral (912 m.n.p.m.) i później zjazd do Santa Lucia. Tam robię przerwę i powiadamiam Piotrka o moich planach i gdzie jestem. Po przerwie brzuch nadal nie odpuszcza. Jadę drogą numer GC-65 w kierunku Tunte (San Bartolome de Tirajana). Widoki dzisiejszego dnia są niesamowite ! Pomagają chociaż na chwilę zapomnieć o problemach z żołądkiem. Zatrzymuje się co chwilę, żeby uchwycić jakiś oryginalny kadr. Na rozwidleniu dróg skręcam na południe i zaczynam długi zjazd. Dookoła wielkie kaniony. Można poczuć się jak w Kolorado :) Przejeżdżam przez miejscowości Fataga i Arteara. Zaliczam jeszcze Mirador de Fataga i docieram do San Fernando, gdzie czekam na Piotrka. Po prawie 3 godzinach zjawia się. Z uwagi na nieporozumienie między nami, póki co rozstajemy się. Jest już późna pora. Zostaje sam bez namiotu, kuchenki, zapięć do roweru i gpsa w wielkim komercyjnym kurorcie. W dodatku moje zatrucie pokarmowe jest już poważne :( Prawdziwa wyprawa miała się dopiero zacząć !

La Fortaleza de Ansite - znajdująca się w Barranco de Tirajana, nieco poniżej Santa Lucía, w okolicy La Fortaleza słynna góra Ansite, naturalna twierdza, wg legend jedno z ostatnich schronień i miejsc obrony aborygenów w czasie hiszpańskiej konkwisty. W ścianach wzniesienia wyżłobione są liczne mieszkalne i pochówkowe groty.

wąwóz Barranco de Tirajana - w drodze do Santa Lucia

widok z drogi do Fatagi

ogrome ściany wąwozu

widok z Mirador de Fataga w kierunku północnym - na żywo widok niesamowity !

widok na kompleks turystyczny Maspalomas wraz z rezerwatem naturalnym