Wyspy Kanaryjskie 2012 - 11.03.2012 - niedziela - 4 km za San Andres - La Orotava

Niedziela, 11 marca 2012 · dodano: 27.03.2012 | Komentarze 0

Rano budzi mnie piękna słoneczna pogoda i wspaniałe widoki na okoliczne góry. Zaczynam długi podjazd przez pasmo gór Anaga. Nie wysokie – najwyższy szczyt liczy 1024 m.n.p.m, ale urzekające urodą. Krajobrazy i widoki są niesamowite ! Jest bardzo zielono i zatrzymuję się co chwila, żeby zrobić zdjęcia. Kilometr po kilometrze wjeżdżam coraz wyżej. Wilgotność wzrasta, temperatura jest przyjemna. Jedzie się bardzo dobrze. Samochodów prawie brak. W górnej partii gór, jadę drogą wśród lasów liściastych. Bardzo klimatycznie, poczułem się jakbym był w Polsce :) Na horyzoncie widać Gran Canarię. Również co jakiś czas zza drzew wyłania się mój główny cel – wulkan Teide. Docieram na Mirador Pico del Ingles – około 920 m.n.p.m. Roztacza się z niego zachwycający widok na północną część Teneryfy oraz wulkan Teide ! Następnie zjeżdżam w dół na kolejny punkt widokowy Mirador de Jardina. Później z górki jadę przez miasteczko Las Mercedes. Po drodze mija mnie kolumna zabytkowych aut, prawdopodobnie z lat dwudziestych XX wieku. Po krótkim czasie jestem w La Lagunie. Bardzo ładne i klimatyczne miasteczko. Posiada wiele ciekawych miejsc i zabytków do obejrzenia. Polecam wybrać się tam osobiście. Z uwagi na dzisiejszy dzień sporo ludzi jest w centrum. Kilka ulic dalej zatrzymuję się w restauracji. Zamawiam tureckiego kebaba, do tego pieczone ziemniaki i cola :) Po odpoczynku ruszam w dalszą drogę. Przejeżdżam obok północnego lotniska i dalej jadę drogą równolegle do autostrady TF-5. Widoki są przednie, z górującym wulkanem Teide. Dookoła mnie pola winnych krzewów. Tuż za Cuesta de la Villa zaliczam Mirador de Humboldt z widokiem na winnice położone na zboczu. Po kilku kilometrach jestem w La Orotavie. Jest już późno, wiec szukam miejsca na nocleg. Udaje mi się znaleźć szczęśliwie opuszczony i zarośnięty kawałek terenu w centrum miasta. Idę spać.

góry Anaga - widok w kierunku San Andres

południowa część gór Anaga, poniżej na wybrzeżu San Andres i Gran Canaria na horyzoncie

takie widoki zostają na długo w pamięci ! - Teneryfa

kolumna zabytkowych samochodów, prawdopodobnie z lat nastych, dwudziestych XX wieku - w drodze do La Laguna

La Laguna

północne zbocza Teneryfy charakteryzują się dużą ilością winnic - powyżej park naturalny Corona Forestal