Wyspy Kanaryjskie 2012 - 10.03.2012 - sobota - Las Palmas (port) - prom - 4 km za San Andres

Sobota, 10 marca 2012 · dodano: 27.03.2012 | Komentarze 0

Kolejna noc z kategorii tych nieprzespanych. Bardziej to wyglądało jak leżakowanie i co jakiś czas nieco głębszy sen. Miejsce na spanie dosyć oryginalne – pomiędzy kontenerami w porcie – około 50 metrów od promów Naviera Armas. Wstaje przed godz. 7. Kupuję bilet i wchodzę na prom. Opłata za rejs w tym przypadku wyniosła mnie 20,95 euro z rowerem. Statek wypływa równo o godz. 8. Według kapitana kurs na Teneryfę potrwa około 2,5 godziny. W rzeczywistości w Santa Cruz de Tenerife – stolica Teneryfy - jestem o godz. 11. Jest ciepło około 24-25’C. Na niebie chmury i słońce, które raz po raz wychyla się śmielej z poza nich. W centrum kupuję i wysyłam ostatnią pocztówkę do znajomych. Później zamawiam ‘normalny’ obiad. Kanaryjska tortilla za całe 3,5 euro - bardzo dobra :) Żołądek ma się już dobrze. Na koniec pytam właściciela o miejsce, które jest na okładce mojej mapy – Playa de las Teresitas. Po odpoczynku ruszam drogą numer TF-11 w kierunku San Andres. Po krótkim czasie jestem na miejscu. Super miejsce, bardzo ładne i klimatyczne ! W dodatku nie ma zbyt wielu ludzi o tej porze dnia i roku. Około godz. 15 zatrzymuję się na dłużej i robię sobie odpoczynek pod palmami :) Nawet o tej godzinie słońce mocno grzeje. Podobnie jak u nas w Polsce, tyle że w lipcu lub sierpniu. Po 2 godzinnym odpoczynku, około godz. 17 zbieram się w dalszą drogę. W San Andres dwa razy błądzę zanim udaje mi się wjechać na właściwą drogę – TF-12. Powoli jadę serpentynami w górę. Słońce zaczyna zachodzić za szczytami. Rozglądam się za miejscem do spania. Udaje mi się znaleźć w miarę ciche miejsce w dolinie, nieopodal głównej drogi. Widoki dookoła robią na mnie wrażenie. Dzisiejszy dzień był luźniejszy. Głównie z uwagi na prom, kondycję po zatruciu oraz modyfikację trasy.

symbolem Santa Cruz de Tenerife jest zaprojektowana i wybudowana przez Santiago Calatrava Auditorio de Tenerife

Plaza de Espana w Santa Cruz

kanaryjska wiosna - Santa Cruz

miejsce wiecznego spoczynku, a obok rajska plaża :)

poznajecie miejsce, które jest na okładce mojej mapy ?! :D

w drodze przez fenomenalne góry Anaga !