Wyspy Kanaryjskie 2012 - 13.03.2012 - wtorek - Chasna - Zona Recreativa ‘La Lajas’

Wtorek, 13 marca 2012 · dodano: 27.03.2012 | Komentarze 0

Dzisiejszą dosyć zimną noc wyjątkowo dobrze przespałem. Chłód obudził mnie około godz. 3 nad ranem. Było wtedy jedynie +3’C. Jakoś dotrwałem do rana. Spakowałem się i po około 3 kilometrach wspinaczki robię przerwę na śniadanie w Aguamansie – ostatnia miejscowość przed wjazdem do parku. Po chwili jadę już drogą numer TF-21 pośród leśnych drzew. Wyżej i wyżej. Z rosnącą wysokością widoki są coraz bardziej zdumiewające ! Poziom chmur – na wysokości około 600-800 m.n.p.m. – jest już poniżej mnie. Wygląda jak kosmiczny dywan, który pokrywa północną część wyspy i Ocean Atlantycki. Na horyzoncie widać także jedną z wysp kanaryjskich – La Palmę. Kręcę bez pośpiechu kilometr po kilometrze. W końcu jestem na granicy parku narodowego Teide – na wysokości około 2000 m.n.p.m. Widoki dookoła są jeszcze bardziej oszałamiające ! Skręcam na wschód w kierunku Observatorio Atmosferico, żeby pobić własny rekord wysokości na rowerze. Po drodze zaliczam jeszcze Mirador Correl del Nino. Ostatecznie przy centrum astronomicznym wjeżdżam na wysokość około 2360 m.n.p.m. Wracam z powrotem tą samą drogą i dalej jadę przez płaskowyż parku narodowego Teide. Drogą numer TF-21 mijam kilka punktów widokowych. Krajobrazy wyglądają kosmicznie, dosłownie jak nie z tej Ziemi ! Ciężko opisać je słowami, nawet zdjęcia i filmiki oddają panujący tam klimat jedynie w bardzo niewielkim stopniu. Pomiędzy dolną stacją kolejki – Teleferico del Teide, a Mirador Tabonal Negro spotykam Piotrka. Jedzie w przeciwnym kierunku. Wymieniamy kilka zdań i każdy kręci w swoją stronę. Okazuję się, że dzisiaj był na szczycie wulkanu. Mój atak zaplanowany jest na jutro. Zaczyna robić się już późno, więc jadę przez malowniczy płaskowyż i opuszczam park narodowy. Zatrzymuję się kawałek za granicą parku, w specjalnie wyznaczonym miejscu – Zona Recreativa ‘La Lajas’ – na wysokości około 2100 m.n.p.m. Rozkładam się na jednym ze stołów. Jestem sam. Zapowiada się zimna noc.

Corona Forestal i dywan z chmur nad północnym zboczem Teneryfy

teleskopy w Instituto Meteorologico, na drugim planie Teide

kosmiczny krajobraz w Parku Narodowym Teide - na płaskowyżu

wulkaniczne formy - Park Narodowy Teide

La Gomera - otoczona dywanem chmur o zachodzie słońca

Zona Recreativa - 'La Lajas' (ok. 2100 m.n.p.m.) - forma darmowego campingu z wodą, WC i miejscami do grillowania - w nocy temp. -1'C