Wyspy Kanaryjskie 2012 - 27.02.2012 - poniedziałek - port Arrecife - tuż za Haria

Poniedziałek, 27 lutego 2012 · dodano: 27.03.2012 | Komentarze 0

Dziś pobudka około godz. 7 rano. Noc bezchmurna i super gwiaździsta. W nocy momentami silniejsze podmuchy wiatru. W trasie jesteśmy już około godz. 8. Jedziemy na początku w kierunku Tahiche drogą numer LZ-1. Po drodze odwiedzamy dom Cesara Manrique – obecnie fundację jego imienia. Niestety muzeum jest czynne dopiero od godz. 10 , więc jedziemy dalej. Z godziny na godzinę było coraz goręcej i słońce mocniej grzało. Dalej jadąc główną drogą tuż za Guatizą zwiedzamy „z zewnątrz” ogród botaniczny - Jardin de Cactus. Później w kierunku Orzoli jedziemy wzdłuż wybrzeża – widoki są niesamowite ! Po drodze mija nas wielu pro zawodników na rowerach z górnej półki cenowej. Warunki do uprawiania kolarstwa szosowego i nie tylko, są w zasadzie przez cały rok. W dodatku stan dróg i krajobrazy, jeszcze bardziej potwierdzają wybór Wysp Kanaryjskich jako świetnego miejsca do jazdy i treningu. W Orzoli robimy przerwę na obiad. Około godz. 15-16 słońce smażyło nadal niemiłosiernie. Za Orzolą zaczął się długi (9-10km) morderczy podjazd na Mirador del Rio. Mirador po hiszpańsku oznacza punkt widokowy. Drogami LZ-204 , LZ-201 i LZ-203, kilometr po kilometrze wjechaliśmy na mirador. Widok na wysepkę - La Graciosa – był wprost nieziemski ! Warto było zostawić trochę zdrowia na podjeździe dla takich widoków. Po wizualnych doznaniach zjeżdżamy drogą LZ-202 i LZ-10 do miejscowości Haria. Przy okazji wyrównuje swój rekord prędkości (72 km/h). Tuż za miastem rozbijamy namiot z super widokiem na wysokie wzniesienia. Mocno zmęczony, kładę się spać.

Guatiza - okolice Jardin de Cactus, gdzie znajduje się ogród botaniczny

przed wejściem do ogrodu, rośnie sobie taki oto kaktus :)
ogólnie w ogrodzie rośnie 1420 gatunków kaktusów pochodzących nie tylko z Lanzarote

droga wzdłuż wschodniego wybrzeża Lanzarote w kierunku Orzoli - po prawej na horyzoncie wyspa Isla Alegranza

widok na La Graciosę - po prawej stronie Mirador del Rio - na żywo nie do opisania !