Wyspy Kanaryjskie 2012 - 28.02.2012 - wtorek - tuż za Haria - obok Baja Mares

Wtorek, 28 lutego 2012 · dodano: 27.03.2012 | Komentarze 0

Zeszłej nocy było dosyć zimno i trochę zmarzliśmy. Pobudka o 7 rano i parę chwil po godz. 8 wspinaliśmy się drogą numer LZ-10 na wymagający podjazd w kierunku Teguise. Trasa widokowo bardzo ładna. Zaliczamy Mirador de Haria i jedziemy dalej serpentynami w dół do Teguise – dawna stolica Lanzarote. Na miejscu zwiedzamy miasteczko i okoliczne zabytki. Bardzo ładna miejscowość o typowej dla wyspy niskiej zabudowie. Następnie czeka nas długi zjazd drogami LZ-403 i LZ-402 w kierunku Caleta de Famara. Krajobrazy zachwycają - co chwila zatrzymujemy się, żeby zrobić zdjęcia. Przy okazji mijają nas kolarze szosowi, czyli widok codzienny. Caleta de Famara – wyjatkowo położona miejscowość, z super plażą i widokami. Dzisiejszego dnia słońce paliło bardzo mocno i wiatr też dawał o sobie znać. W efekcie spaliłem uszy i kark, więc dalej jechałem już z chustą na głowie. W szybkim tempie dojechaliśmy do kolejnej miejscowości – Caleta de Caballo – piękna wioska położona nad oceanem z wyjątkowymi krajobrazami. Później drogą numer LZ-67 jedziemy przez La Santę i Tinajo – tam robimy zakupy. Do Parku Narodowego Timanfaya dzisiaj już nie zdążymy, więc postanawiamy rozbić obóz gdzieś nad oceanem. Wybieramy wioskę Baja Mares. Jedziemy drogą przez krajobrazy wprost nie z tej ziemi – pola zastygłej lawy dookoła nas. Po długim zjeździe, rozbijamy się niedaleko wysokiego klifu, około 100 metrów od Oceanu Atlantyckiego. Nie ma to jak kąpiel w oceanie, po całym gorącym dniu jazdy na rowerze. Po konsumpcji bardzo dobrego wina z kartonu – Sangria - za całe 1 euro, idziemy spać.

malownicze krajobrazy północnej części wyspy i zabudowania miasteczka Haria w "dolinie tysiąca palem"

widok na dolinę i środkową część Lanzarote z Mirador de Los Valles

budowlą rozpoznawczą miasta jest kościół Iglesia Nuestra Senora de Guadalupe, nazywany czasem także Iglesia de San Miguel. Budowa kościoła rozpoczęła się w pierwszej połowie XV wieku, przez długi czas kościół ten był głównym centrum religijnym wyspy, posiadał bezcenną monstrancję i był przez to narażony na kradzieże

ogromna plaża - Playa de Famara oraz zachwycające kilkusetmetrowe klify

panorama - po prawej Caleta de Caballo, na horyzoncie masyw skalny Risco de Famara i wyspa - La Graciosa

droga do Baja Mares - w tle wulkan Tenesar (368 m.n.p.m.) - dookoła księżycowy krajobraz