Wyspy Kanaryjskie 2012 - 29.02.2012 - środa - obok Baja Mares - prom - Corralejo

Środa, 29 lutego 2012 · dodano: 27.03.2012 | Komentarze 0

Pobudka przed godz. 7, a o godz. 8 już startujemy. Na początku podjazd w kierunku miejscowości Mancha Blanca. Po krótkim czasie wjeżdżamy do Parku Narodowego Timanfaya – widoki są mega kosmiczne ! Zwiedzanie głównej części parku jest już płatne – Montanas del Fuego i Ruta de los Volcanes. Dla osób dorosłych ok. 8 Euro. Niestety nie przewidziano opcji dla studentów :( Odpuszczamy i jedziemy dalej. Zatrzymujemy się na granicy parku, gdzie organizowanie są komercyjne przejazdy na wielbłądach. Piotrek wchodzi na miejscową wydmę, a mnie pozostaje zrobić ciekawe zdjęcie. Po chwili pojawia się strażnik i zaczyna szybki pościg. Było gorąco, ale obyło się bez mandatu. Zdjęcie wyszło ciekawe :) Na zjeździe do miasteczka Yaiza, choć brakuje już przełożenia ustanawiam nową prędkość maksymalna równą 74.13 km/h. Samo miasteczko bardzo ładne, jedno z najpiękniejszych na wyspie. Dalej drogą numer LZ-704 dojeżdżamy do El Golfo i tutejszej atrakcji – Laguna Verde. Miejsce bardzo urokliwe, które powstało we wnętrzu wulkanicznego krateru po załamaniu się jego krawędzi od strony morza. Na dnie krateru jest naturalna grobla oddzielająca ocean od podłużnego jeziorka o zielonej barwie. Polecam odwiedzić ! Dalej drogą LZ-703 jedziemy do kolejnego miejsca – klify Los Hervideros. Super sprawa, również polecam ! :) Dalsza droga w kierunku Playa Blanca jest zamknięta z powodu remontu drogi. Ale co to dla nas, omijamy barierki i jedziemy :D Po chwili trafiamy na około 300-400 metrowym ubytek w asfalcie. Robotnicy w tym czasie albo śpią albo zostawili maszyny na chodzie :) Raz dwa i jesteśmy po drugiej stronie ograniczenia. Widoki na Salinas de Janubio oraz Laguna de Janubio nadal niesamowite :) Następnie drogą LZ-701 jedziemy do Playa Blanca, skąd mamy prom na kolejną z wysp – Fuerteventura. Przy silnym wiatrze w plecy i lekko z górki, odcinek około 8 kilometrów przejeżdżamy w bardzo krótkim czasie – średnia prędkość 35-40 km/h. Na stacji benzynowej tankujemy kuchenkę do gotowania – Coleman Feather 442. Napełnienie zbiornika pod korek etyliną 95 kosztowało nas całe 30 euro centów ! :) Obiad robimy na plaży w Las Coloradas. Po konsumpcji wracamy do Playa Blanca na prom. Naszym przewoźnikiem jest Naviera Armas. Koszt dla osoby poniżej 26 roku życia to 18,20 Euro z rowerem, bilet dla osoby starszej kilka euro więcej. Okazuje się, że mamy sporo czasu. Prom wypływa o godz. 19, pół-godzinny rejs i jesteśmy na drugiej wyspie. Wieczorem wieje dużo mocniej niż na Lanzarote. Chociaż na pierwszej wyspie, wiatr nie dawał się jakoś specjalnie we znaki. Ogólnie w ciągu dzisiejszego dnia, mieliśmy mocny wiatr raz to w twarz, raz to w plecy. Z powodu późnej pory namiot rozstawiamy przy plaży. Szybka kąpiel w oceanie i idziemy spać.

z El Diablo - symbol Parku Narodowego Timanfaya - wjazd

Park Narodowy Timanfaya - kosmiczne krajobrazy

krater i nabrzeże - El Golfo

Algi zamieszkujące to jeziorko, nadają mu niepowtarzalny, intensywnie zielony kolor. Woda w jeziorze jest pochodzenia oceanicznego, intensywne jej odparowywanie spowodowało, ze jest ona mocno zasolona, prawdopodobnie bardziej niż woda w Morzu Martwym. Na skutek intensywnego procesu parowania, w ostatnich dwudziestu latach, powierzchnia jeziora zmniejszyła się prawie o połowę.

Los Hervideros - określa się interesujące formacje skalne. Przez lata, fale morskie wydrążyły tunele i groty w zastygłej lawie, w których woda tworzy interesujące iluminacje