Wyspy Kanaryjskie 2012 - 1.03.2012 - czwartek - Corralejo - Playa del Valle

Czwartek, 1 marca 2012 · dodano: 27.03.2012 | Komentarze 0

Około godz. 8 jesteśmy już w drodze. Dzisiaj czekał nas malowniczy odcinek terenowy północno-zachodnim wybrzeżem Fuerteventury. Jedziemy tak z kilkanaście kilometrów. Nawierzchnia jest szutrowa i piaszczysta, więc czasami trzeba pchać rower. Niedługo później jesteśmy pod latarnią Faro del Cotillo i Museo de la Pesca. Następnie drogą asfaltową jedziemy do El Cotillo – spokojna i klimatyczna miejscowość. Na otwartej przestrzeni widać kilka zabytkowych wiatraków. Tuż za El Cotillo mijamy twierdzę / zamek – El Toston. Dalej trzymamy się wybrzeża. Widoki są zachwycające ! Chociaż wiatr często przeszkadza. Klimat w głębi lądu przypomina trochę afrykańskie półpustynne tereny. Temperatura dzisiejszego dnia jest wysoka jak na kanaryjską zimę. Następnie jedziemy bardziej w głąb wyspy, korytem wyschniętej okresowej rzeki – Barranco de Esquinzo. Gubimy na parę chwil orientację w terenie. Niebawem docieramy do miasteczka Tindaya, jadąc przy okolicznym wulkanie – Montana Tindaya. Wracamy drogą FV-10 do miejscowości La Oliva, żeby zobaczyć miasteczko i tutejszą atrakcję – Casa de los Coroneless. Przy okazji robimy obiad w tym miejscu :) Po odpoczynku ruszamy drogami FV-10 i FV-207 na południe. Jako, że kończy nam się powoli jedzenie i picie, szukamy jakiegoś sklepu. Okazuje się, że nie jest to takie proste – w środkowej części Fuerteventury, która jak cała wyspa jest słabo zaludniona. Mijamy miejscowość Tefia i jedziemy dalej do Llanos de la Concepcion. Tam udaje mi się kupić jedynie pączka. Zawsze coś :) Pora robi się coraz późniejsza, więc myślimy o noclegu. Padło na miejsce nad oceanem – Playa del Valle. Długi zjazd w świetle zachodzącego słońca i rozbijamy się przy plaży za zaroślami. Szybka kąpiel we wzburzonym oceanie, kolacja i idziemy spać.

rybacka chata nad wzburzonym Oceanem Atlantyckim

pustynne i półpustynne tereny środkowej Fuerteventury

Playa del Castillo i Playa del Aljibe-Cueva - w tle miasteczko El Cotillo

Mini Cooper i charakterystyczny krajobraz Fuerteventury - okolice miasteczka Tefia

zachodnie wybrzeże Fuerteventury o zachodzie słońca - w drodze do Playa del Valle