Wyspy Kanaryjskie 2012 - 3.03.2012 - sobota - Gran Tarajal - prom - Las Palmas

Sobota, 3 marca 2012 · dodano: 27.03.2012 | Komentarze 0

Zeszłej nocy dobrze mi się spało, z kolei Piotrkowi już gorzej. Wstajemy rano i ruszamy kilkaset metrów dalej na tutejszą promenadę. Piotrek trochę grzebie przy swoim rowerze, ja odpoczywam. Po przerwie, startujemy około godz. 11 na zachód do Morro Jable, skąd mamy prom na kolejną z wysp – Gran Canarię. Główną drogą FV-2 jedzie się bardzo dobrze, bo z wiatrem w plecy lub bocznym. Przejeżdżamy przez nadmorskie kurorty Tarajaelo i La Lajita i docieramy do Costa Calmy. W mieście dużo Niemców i czasami również polski język słychać :) Robimy zakupy. Na obiad ‘wciągamy’ duże litrowe lody o smaku cytrynowym. Korzystając z okazji golę zarost na twarzy, żeby nie wyglądać jak terrorysta na rowerze ;P Po odpoczynku, jedziemy główną drogą przez park naturalny Jandia. Gdzie znajduje się naturalna pustynia i piękne białe plaże. Krótki odcinek przed Morro Jable jedziemy Autovią – droga ekspresowa / autostrada. Na miejscu jesteśmy około godz. 16. Prom do Las Palmas mamy o 18.30. Czas wolny wykorzystujemy na zrobienie i konsumpcję obiadu. Naszym przewoźnikiem jest także Naviera Armas. Jednakże tutaj prom z wyspy na wyspę jest wyjątkowo drogi. Ja zapłaciłem z rowerem 38,05 euro. Piotrek kilka euro więcej. Opłata za sam rower wynosi około 3-3,25 euro. Po 3-godzinnym rejsie jesteśmy na kolejnej wyspie. Z uwagi na późną porę - godz. 22, rozbijamy namiot się przy porcie / stoczni.

Gran Tarajal o poranku

w drodze do Costa Calma - na horyzoncie góry w parku naturalnym Jandia, oraz po prawej wydmy El Jable

kilka kilometrów do Morro Jable, trzeba było pojechać autostradą/drogą ekspresową

port w Morro Jable i niesamowite góry w parku naturalnym Jandia o zachodzie słońca

dywan z chmur nad górskimi szczytami w parku naturalnym Jandia