Wyspy Kanaryjskie 2012 - 4.03.2012 - niedziela - Las Palmas - Playa de Bocabarranco

Niedziela, 4 marca 2012 · dodano: 27.03.2012 | Komentarze 0

Zeszła noc była całkiem ciepła - około 15’C. Podłoże do spania mieliśmy twarde – tereny przy stoczni / porcie, ale jakoś się wyspałem. Startujemy po godz. 9 i już na samym początku, gdy jeszcze pcham rower, łapie dwie gumy za jednym razem. W dodatku pierwsze gumy na moim Definite. Powodem jest krzak lub krzew, który ma gałązki zakończone długimi kolcami idealne do przebijania rowerowych opon :P Godzina zeszła na wymianie. Dalej bez większych przeszkód zwiedzamy i przejeżdżamy przez centrum miasta. Później jedziemy w kierunku starej dzielnicy miasta – Vegueta, gdzie znajduje się bardzo wiele pięknych zabytków. Odwiedzamy także dom, w którym zatrzymał się Krzysztof Kolumb wraz ze swoją załogą. Podczas jednego ze swoich dalekomorskich rejsów. Następnie wyjeżdżamy z miasta. GPS trochę mylnie podawał nam trasę. Jedziemy krótki odcinek przez tunel, w dodatku po autostradzie. Po chwili słychać policyjne syreny. Myślimy sobie, że będzie srogi mandat za taką jazdę rowerem przez tunel. Gdy wyjechaliśmy, okazało się, że policja nas eskortowała do wyjazdu. Tym sposobem udało się uniknąć kary, uff.. :) Dalsza droga prowadzi już pod górę, w kierunku miejscowości Tafira Baja. W słońcu jest mega gorąco. Rano było dosyć pochmurnie, ale szybko się wypogodziło i w ciągu dnia świeciło słońce. W szybkim tempie zwiedzamy ogród botaniczny – Jardin Canario i jedziemy dalej przez Marzagan. Zakupy robimy w Valle de Jinamar – brzydkie miasto jak na Wyspy Kanaryjskie, z charakterystycznymi blokowiskami. Następnie przejeżdżamy obok bardzo ładnie położonego pola golfowego i rozbijamy się tuż przy Playa de Bocabarranco, niedaleko autostrady GC-1. Standardowo kąpiel w oceanie, kolacja i spanie.

Playa de las Canteras - jest jedną z dłuższych wielkomiejskich plaż całego świata, rozciąga się na długości ponad 2600 metrów. Swoją nazwę zawdzięcza sytuacji, przez lata wydobywano tutaj piaskowiec, który używano jako budulec - Las Palmas

Catedral de Santa Ana - budowa prawdopodobnie rozpoczęła się już w roku 1497, w roku 1970 roboty zostały przerwane. Na przełomie wieku XVIII oraz XIX zakończona została budowa głównej fasady. W roku 1857 została wybudowana południowa wieża, tym samym budowa kościoła została zakończona - Las Palmas

Casa de Colón - budynek, który został wybudowany w 1777 roku w stylu kanaryjskim, był siedzibą zarządcy miasta. Swoją nazwę zawdzięcza Krzysztofowi Kolumbowi. Z okazji 500-lecia odkrycia Ameryki w 1992 roku potwierdzono po raz kolejny ze Kolumb w sierpniu 1492 zawił do portu w Las Palmas aby naprawić jeden ze swoich statków. - Las Palmas